Forpliktelse
Vår intensjon er:
ONNA skal bidra til økt konsum av norskproduserte grønnsaker. Det gjøres ved å tilby superfreshe og fristende salater av høy kvalitet til det norske markedet, året rundt. I tillegg til å tilby kjente og veletablerte sorter, vil ONNA introdusere helt nye og spennende produkter til markedet. På den måten bidrar ONNA til å gjøre salat lettere tilgjengelig og mer fristende for kunder innen både dagligvare og storhusholdning.
Vi har forpliktet oss til følgende:
• ONNA skal gjøre det enkelt og fristende for kundene sine å velge norsk salat gjennom hele året, også utenfor den tradisjonelle norske sesongen.
• ONNA skal jobbe for å øke tilgjengeligheten i markedet gjennom å utvide distribusjonen og produksjonskapasiteten sin fremover. Alle som vil skal kunne ha tilgang til norsk salat, også i januar.
• ONNA skal introdusere helt nye produkter til markedet, som kan erstatte varer som i dag har høy importandel. Dette skal bidra til å øke andelen norskprodusert i kategorien.
• ONNA skal fortsette å dyrke varer med ekstra lang holdbarhet, for å bidra til å redusere svinn både i butikk og kjøleskapet til forbruker.
Slik skal vi rapportere på vårt bidrag til økt norskandel og økt forbruk:
• ONNA skal rapportere antall kg solgt hvert år gjennom dagligvare.
• ONNA skal rapportere produkttilgjengelighet i dagligvare hvert år.