Vi har forpliktet oss.
-
«Frukt og grønt - Kategorien med mest vekst mot 2030!»
-
REMA 1000 signerer Grøntløftet for å ta et samfunnsansvar ved å selge mer av varer som er bra for kundene våre til en lav pris.
-
Oda har den korteste veien fra bonde til bord.
-
Coop skal friste og inspirere Norges befolkning, og Coop-medlemmer spesielt, til økt forbruk av frukt og grønt gjennom fokus på kvalitet, sesongvarer, gode tilbud og engasjerende kommunikasjon i og utenfor butikk, før under og etter handel.
-
«Med grøntløftet skal vi ta vårt ansvar for bærekraftige matopplevelser og bedre folkehelse».
-
«BAMA skal skape en sunnere og ferskere fremtid gjennom å være en pådriver for sunnere kosthold og økt, norsk bærekraftig grøntproduksjon»
-
Grøntløftet vil bidra til vekst i norsk landbruk og norsk næringsmiddelindustri, samtidig som det vil bidra til et sunnere og mer bærekraftig kosthold.
-
Vi er en del av løsningen.
-
‘Norsk grøntnæring skal være verdens beste på bærekraftig produksjon.’
-
«Vekst gjennom samhold»
-
Samarbeid på tvers av næringa er avgjørende for å oppnå resultat, derfor heier vi på Grøntløftet.
-
«Et samlet Grøntløftet må sikre flere små produsenter i hele landet, for mer frukt og grønt tilpasset ressursgrunnlag, vær og klima.»
-
«Grøntsatsingen må styrkes for å øke selvforsyning og dekke etterspørsel i markedet»
-
Vi vil gjøre det enkelt å velge grønnsaker som smaker godt og er godt for kroppen.
-
«Vi skal gjøre det enkelt og fristende å velge norskprodusert, hele året»
-
Norsk økologisk frukt, bær og grønt: en selvfølge på veien mot økt selvforsyning!
-
SiO Mat og Drikke skal bidra til å øke forbruket av frukt og grønt gjennom å servere grønn og smakfull mat til studentene i serveringsstedene våre!