Forpliktelse
Vår intensjon er:
Frukt og grønt står sentralt i den overordnede strategien til Coop Norge SA med ambisiøse mål om vekst.
Strategien «Et bærekraftig Coop» forplikter oss til å skape positive verdier for mennesker, miljøet og Coop, som blant annet innebærer å gjøre det enklere for alle kunder og medeiere å oppnå en sunnere handlekurv gjennom å tilby gode og sunne alternativer.
Vi har forpliktet oss til følgende:
CoopNorgeSA er forpliktet til å arbeide for økt forbruk av frukt og grønt gjennom signatur av Intensjonsavtalen for et sunnere kosthold og ambisjonsavtalen 2035
CoopNorgeSA skal øke våre kunder og medlemmers engasjement for frukt og grønt gjennom å skape og dele verdier. Vi skal inspirere forbrukeren til å spise mer frukt og grønt gjennom å tilby riktig sortiment, ulike prisstrategier, gode produktplasseringer, kommunikasjon, markedsføring og relevante kampanjer.
Slik skal vi rapportere på vårt bidrag til økt norskandel og økt forbruk:
Markedsandelutvikling - Coop Norge skal vokse mer enn totalmarkedet for frukt og grønt i dagligvare.
Volumutvikling - økt forbruk blant Coop’s kunder og medlemmer.
Kundeengasjement - antall handlekurver med F&G øker.
Løpende kundemålinger - kundenes tilbakemelding på blant annet opplevd kvalitet og tilgjengelighet.
F&G-andel av totalt salg dagligvare på butikknivå.
Engasjement på coop.no og kjedenes digitale flater - inspirasjon, oppskrifter og kampanjer.
Medlemskupp, kupongløp og kjedespesifikke kampanjer - kampanjeandel og-effekt.
Norskandel av totalt F&G-salg i Coop.